Case:
Nordic Port
Nordic Port
Typ av uppdrag
- Sammanställning av befintliga grafiska byggstenar och framtagande av ytterligare byggstenar, samt nytt grafiskt manér för bilder mm. Nya underlogotyper för de tre produktlinjerna.
- Ny webb på både svenska och engelska
Om kunden
Kund:
Nordic Port AB
Verksamhet:
Molnbaserade tjänster för kvalitets-, miljö- och avtalsuppföljning
Kundens kunder:
Huvudmän inom kollektivtrafik, företag med egen fordonsflotta samt företags miljö-, säkerhets- och arbetsmiljöansvariga.
Antal anställda:
C:a 20 st
Referens:
Jonny Dahlberg, Business Development Manager | jonny.dahlberg@nordicport.se
Hemsida:
www.nordicport.se
Grundform tog sig an uppgiften och tog fram ett nytt grafiskt koncept där det finns klara släktskap mellan de 3 produktlinjerna, men de står på sina egna ben. Baserat på detta koncept designades en ny website, och senare även en Grafisk manual, produktblad, roll-ups och visitkort.
Samarbetet med Grundform har fungerat utmärkt. Efter ett kort intromöte där målsättningar och bakgrundsmaterial gicks igenom, har all dialog skötts via telefon och nätet, vilket har varit mycket kostnadseffektivt. Alexandras och Klas känsla för färg och form, kunskap om verktyg, kombinerat med deras professionalism och responsiva arbetssätt har gett oss precis den hjälp vi sökte."
Jonny Dahlberg
Business Development Manager, Nordic Port
Bakgrund / BRIEF
Nordic Port hade landat i att den egna webbplatsen de gjort i Hemsida24 behövde göras om, både gällande rent grafiskt samt i en svensk och en engelsk version. På rekommendation av Hemsida24 kontaktades Grundform och ett samarbete inleddes.
Tidigt i projektet uppstod insikt i att uppdraget behövde utökas, med syfte att bättre än tidigare visuellt presentera företagets tre gundpelare – produkterna FRIDA, FRIDA EF och KLARA. Företagets logotyp var inledningsvis helt utanför scope, men kom senare att lyftas in i form av mindre justering samt tillägg av den nya payoffen som tagits fram.
genomförande
I och med att projektet redan i början växte till att omfatta nästan en helt ny grafisk profil kunde Grundform snabbt applicera sin standardprocess för detta – vilket redan från början ger en kostnadseffektivitet och framförallt den röda tråden som är så viktig för att allt ska sticka ut, men ändå samtidigt hålla ihop.
Resultat
Det här är vi lite extra stolta över med detta projekt
Och den som känner oss vet att det gör oss mest stolta av allt – när kunderna sträcker på sig när de delar ut sitt material.