Pipols Bazaar

»Som nystartad egenföretagare tror jag att man mer än annars har behov av samarbetspartners som förstår en hel del om en hel massa saker, som ser helheten och kan spänna över fler discipliner.

 

Pipols Bazaars samarbete med Grundform präglas av precis det - Alexandra är inte bara en kreativ grafisk formgivare, utan också ett klockrent bollplank för både detaljer i copy’n som en smart “extra hjärna” i mer strategiska frågeställningar.

 

Alexandra är kvicktänkt, kreativ, flexibel och arbetar dessutom riktigt snabbt - jag kunde inte fått mer av vad jag önskade än så.«


Pia Fehrm, VD Pipols Bazaar AB
www.pipolsbazaar.com
 

 

 

Kundinfo

PIPOL’S BAZAAR (PBZ) is a Scandinavian brand launched in 2009. The range of products reflect the ambition to be a provider of beautiful and eye-catching items - bags, beauty bags, interior details and jewellery. The product range is in contiuous development and growth. PBZ is created by the team of Pia & Pio and Pipol, successfully launched in 2006. The assortment of the former two brands has been incorporated into the PBZ brand - and much more to come.
 

Brief
Det behövdes tas fram en gemensam grafisk profil för varumärkena Pia&Pio och Pipol - som skulle slås ihop under nya namnet Pipols Bazaar.
 


Lösning
Uppdraget började med en inspirerande och rolig resa med kunden till Marrakech. Mellan alla möten med väsk- och smyckeshantverkare i den myllrande souken hann vi med att både njuta av palatset vi bodde i mitt i Medinan och upptäcka Hamamen - men även skissa och planera för den nya profilen.

 

Logotypen som togs fram har en tydlig orientalisk känsla; eftersom logotypen ska kunna användas i många olika sammanhang/material/former har den skapats i olika varianter; bl.a stilren med endast de yttre formerna - detta behövs då etiketterna till väskorna och produkter präglas i läder.